Föreningens trivselregler

Detta är brf Hällmarkens gemensamma trivselregler, som antogs gemensamt på årsstämman 2017.

1. Inget bollspel på parkeringen eller mot fasad.

1. Särskilda regler gällande grillning inom föreningens område:

Grillning får inte ske på balkongen i lägenheterna på nedre plan. Grillning på ska ske på plattor, framsida alternativt gräsmatta baksida.

Styrelsen rekommenderar att gasolgrill används på övre plan, om man mot förmodan inte följer styrelsen rekommendation och använder kolgrill faller ansvaret för brandskyddet på innehavarna.

Man lämnar den allmänna grillen städad efter sig.

1. Rökning får inte ske inomhus, i förråd eller på balkong baksida för att undvika obehag hos grannar. Inga fimpar på föreningens område.

1. Vi källsorterar våra sopor för att undvika överfulla sopkärl. Sorteringsstation finns vid Brännkärrskolan. Endast hushållssopor och kompost i kärlen. Tetra, kartong, större plast, frigolit, glas, metall kastas i sorteringsstationen.

1. Hundar får vistas men inte rastas i lekplatsen. Man tar rätt efter sin egen hund om olyckan skulle vara framme.

1. Bostadsrättsinnehavare ansvarar för skötsel av sina uteplatser och balkonger samt gräsytor. Vi alla tjänar på att föreningens uteplatser är välskötta så det är ett solidariskt ansvar att hålla ordning på sin uteplats/balkong.

1. Deltagare från varje hushåll deltar på gemensamma städdagar.

1. Vi respekterar lugn och tystnad efter 22.00.

Lekparken

Får nyttjas fritt av föreningens medlemmar. Grillen får man använda men den ska man städa efter sig.

Facebooksida

Man kan ansöka om medlemskap i föreningens Facebooksida för att se senaste nytt eller om man behöver ha kontakt med sina grannar. Den heter: Brf Hällmarken

Trivsel-städdagar

Föreningen anordnar trivseldagar varje år

Vid hjälp kan man kontakta styrelsen

Ordförande:

Ledamöter: Charlotte Rider Charlotte@ridermusic.com

Om något går sönder

I bopärmen finns all info om leverantörer av interiör. Man vänder sig direkt till tillverkaren ifall något går sönder inomhus. Hushållsmaskiner/kyl/frys/tvätt osv.

Årsmöte

I juni varje år hålls ett årsmöte. Där har varje hushåll en röst. Alla kan anmäla intresse till styrelsearbetet samt lämna in motioner om vad styrelsen ska driva.

Vattenventil

I alla lägenheter på nedre plan finns vattenventiler som leder ut till vattenkastaren på utsidan av huset. Dessa måste stängas av på hösten för att undvika att slangen fryser och vattenläcka uppstår. Ventilen stänger man under diskbänken i köket. De som bor i de nedre lägenheterna ansvarar för att stänga av ventilen i oktober.